Fri frakt vid köp över 1000 SEK. Leveranstid 2-4 dagar.

0

Din kundvagn är tom

Villkor för försäljning och leverans

Toyboxshop villkor för försäljning och leverans

Allmänt

Dessa allmänna villkor gäller när du som konsument gör en beställning via www.toyboxshop.se. Beställningarna tillämpar de villkor som är i kraft vid beställningstillfället. Toyboxshop har rätt att neka eller avbryta en beställning, om konsumenten bryter mot villkoren eller agerar i strid mot lagen. Toyboxshop förbehåller rätten att ändra dessa villkor utan förhandsanmälan.

Konsumenthandeln följer gällande konsumentskyddslagstiftning i Finland och Europeiska unionen. Lagstadgade förändringar träder i kraft omedelbart, om inte annat föreskrivs i lagen. Dessa villkor gäller inte i den utsträckning att de begränsar konsumentens rättigheter enligt obligatorisk lag. För att kunna beställa på webbplatsen måste kunden ha fyllt 18 år. Om kunden är under 18 år behöver kunden fått samtycke till sitt inköp från sin vårdnadshavare. Kunder under 16 år kan inte göra beställningar på webbplatsen på grund av rättsakter som rör insamling av personuppgifter.

Vid beställning via webbplatsen gäller de priser som anges på webbplatsen. Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Skattefördelningen visas i kundvagnen och i orderbekräftelsen. Vid beställning måste kunden ange namn, adress, e-postadress och telefonnummer. Information om registrering, kundinformation och beställningar skickas till kundens personliga e-postadress. Kunden ansvarar för att personuppgifter och beställningsinformation är korrekt och fullständig. Det är kundens ansvar att kontrollera och granska detaljerna i deras beställning innan beställning och betalning. En bindande beställning skapas när kunden får ett e-postmeddelande om orderbekräftelse från Toyboxshop.

Kontaktuppgifter: 

Toyrock Oy 
E-post: kundservice (at) toyboxshop.se

Webbshopen är öppen dygnet runt. Toyboxshop förbehåller rätten att tillfälligt inaktivera tjänsten eller delar av den, till exempel på grund av webbplatsunderhåll.

Beställning

Kunden kan göra en beställning på webbplatsen som en registrerad kund eller utan att registrera sig. Ifall kunden väljer att inte registrera sig, måste kunden ändå förse den obligatoriska information som krävs för att beställningen ska kunna levereras.

En registrerad kund får en registreringsbekräftelse till sin personliga e-post. Meddelandet innehåller det användarnamn som kunden valt för att kunna logga in på webbplatsen. Kunden väljer själv sitt lösenord i samband med registrering. Det är kundens ansvar att hålla användarnamnet och lösenordet säkert och skyddat för att förhindra missbruk. En förutsättning för beställning är en giltig e-postadress till vilken relaterade uppgifter till beställningen skickas, bl.a. orderbekräftelse och leveransbekräftelse.

Priser

Vid beställning via webbplatsen gäller de priser som anges på webbplatsen. Produkter debiteras till det pris som gäller vid beställningstillfället. Priser anges i svenska kronor och är inklusive moms. Priserna inkluderar inte fraktavgifter som anges separat. Fraktkostnad är 70 kronor. Fri frakt vid köp över 1000 kronor.

Toyboxshop förbehåller rätten att ändra produkternas priser. Toyboxshop har även rätt att granska de rabatter kunden använt, om kunden väljer att returnera beställningen helt eller delvis. Toyboxshop strävar efter att presentera alla priser i onlinebutiken korrekt och i rätt tid, men ger inga garantier för prisets noggrannhet. Om den felaktiga prisinformationen i nätbutiken skiljer sig så väsentligt från det egentliga priset, att kunden borde ha förstått den felaktiga informationen, kommer Toyboxshop inte att binda sig till det felaktigt angivna priset.

Produkternas tillgänglighet

Toyboxshop erbjuder ett brett utbud av produkter i sin onlinebutik, men produktvolymen och tillgängligheten kan variera. Toybox garanterar inte produktens tillgänglighet eller tillräcklighet. En del av produkterna är säsongsprodukter eller av annan orsak erbjudna i begränsad mängd. Våra standardprodukter kan vara tillfälligt slut på grund av produktionsskäl. Toyboxshop strävar naturligtvis efter att upprätthålla korrekt och aktuell information om produkttillgänglighet i onlinebutiken. Om en beställd produkt visar sig vara tillfälligt slut i lagret, meddelas kunden omedelbart om situationen och får samtidigt vidare anvisningar via e-post.

Beställningsbekräftelse

En beställningsbekräftelse skickas till kunden per e-post vid en lyckad och godkänd beställning. Beställningsbekräftelsen innehåller relevant information om beställningen. Kunden bör granska att uppgifterna i beställningsbekräftelsen är korrekta. En registrerad kund kan granska sin beställning och sin beställningshistorik genom att logga in på webbplatsen. Toyboxshop förbehåller rätten att neka en beställning med motiverade skäl. 

Leveransmetoder

Leverans av beställda varor sker med Postnord. Vi föreslår den lämpligaste leveransmetoden vid kassan.

Paket under 20 kg levereras med tjänsten PostNord MyPack. Försändelsen anländer till ditt närmaste PostNord-ombud, t.ex. en närliggande livsmedelsbutik. Fraktkostnaden är 70 kronor. Fri frakt vid köp över 1000 kronor. Välj den leveransmetod som passar dig bäst vid kassan. Vår leveranstid är vanligtvis 2-4 arbetsdagar, beroende på lagersituation. En SMS-avi eller ett e-post skickas ut med information om var du kan hämta ut ditt paket. Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur.

Paket mellan 20-35 kg levereras med PostNord MyPackHome. PostNord MyPack Home är en smidig dörr till dörr-pakettjänst. Tjänsten är flexibel för mottagaren. Kunden får ett meddelande om paketet och kan själv välja de mest lämpliga alternativa leveransmetoderna och tiderna. Beställningar mellan 20-35 kg som levereras till ditt hem levereras vanligtvis inom 3-6 arbetsdagar. Leveranstiden beror på adressen till vilken produkten kommer att levereras.

Paket över 35 kg levereras direkt till ditt hem med tjänsten PostNord Pallet. Leveransadressen måste vara längs en offentlig, körbar väg. Med körbar väg anses en väg för vilken ingen axelviktgräns har ställts in. Mottagaren kommer att meddelas om leveransen och varorna levereras sedan till gatunivå eller tomtgräns. Beställningar över 35 kg som levereras till ditt hem (som stora pooler och uppblåsbara bubbelpooler) levereras vanligtvis inom 3-6 arbetsdagar. Leveranstiden beror på adressen till vilken produkten kommer att levereras.

Toyboxshop tar inte ansvar för försenad leverans som orsakats av leveransservicen eller om beställningen inte kan levereras på grund av att kunden angivit fel kontaktinformation, eller försummat att meddela och uppdatera ändrad kontaktinformation. Toyboxshop tar heller inte ansvar för försenad leverans om kunden inte är på plats vid leveranstillfället och inte kan nås. Om kunden försummar att hämta ut sitt paket, returneras paketet till Toyboxshop automatiskt. I dessa fall har Toyboxshop rätten att erhålla de hanterings- och fraktkostnader som uppstått för beställningen.

Betalning

Tillsammans med Klarna Bank AB (publ), Sveavägen 46, 111 34 Stockholm, Sweden, erbjuder vi följande betalningsalternativ där betalningen görs direkt till Klarna:

  • Betala inom 30 dagar: Betalningstiden är 30 dagar från avsändandet av varorna. Villkoren för betala inom 30 dagar finner du här.
  • Konto: Klarna Konto är en kontokredit som tillhandahålls av Klarna och som ger kredittagaren möjlighet att delbetala sina köp månadsvis med minst 1/24 (minimum 50 SEK) av totala utnyttjade kreditbeloppet eller i enlighet med de i kassan godkända villkoren. För mer information om Klarna Konto inklusive allmänna villkor och Standardiserad Europeisk konsumentkreditinformation finner du här.
  • Betala Direkt: Automatisk dragning från ditt bankkonto: baseras på autogiro och ditt konto debiteras ca två bankdagar efter köpet genomförts eller att varan skickats. Villkoren för användande av autogiro finner du här.
  • Banköverföring: Ditt konto debiteras omedelbart efter att beställningen har lagts.

Du hittar mer information om Klarna här och kan läsa deras användarvillkor här.

För att kunna erbjuda en uppsättning av olika betalningsalternativ behöver vi dela dina person-, kontakt- och orderuppgifter med leverantören av respektive betaltjänst. Vi rekommenderar dig att läsa vår sekretesspolicy. Användningen av dessa uppgifter regleras i enlighet med gällande dataskyddslag och Klarnas sekretesspolicy.

Retur av produkt

Om du ångrar ditt köp kan du returnera produkten och få pengarna tillbaka. Du har ångerrätt i 14 dagar och ångerfristen gäller från den dag du mottar din produkt. Kunden bör meddela Toyboxshop om returnering av produkt inom 14 dagar från att varan mottagits. Om sista dagen av ångerrätten är en lördag eller en helgdag, har kunden rätt att meddela om utövande av ångerrätt följande vardag. Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum meddelande om utövande av ångerrätt lämnades till Toyboxshop. Ångerrätten gäller oöppnade varor. Varan ska skickas väl emballerad i fint skick och i originalkartong. Returer ska göras till Toyboxshop enligt de metoder och anvisningar som anges på webbplatsen.

Toyboxshop erbjuder fri retur för varor med vikt under 10 kg. Toyboxshop återbetalar värdet på de returnerade produkterna inom 14 dagar efter att Toyboxshop mottagit varan eller kunden har angett returkvittot som visar att kunden har returnerat produkten. Toyboxshop återbetalar inte den ursprungliga leveransavgiften. Återbetalningen till kunden görs med samma betalningsmetod som använts för beställningen. Om produkterna beställts via faktura eller delbetalning kan den inkommande fakturan kasseras. För delvis återbetalning skickas en ny faktura till kunden minus priset för den returnerade produkten. 

För retur av gods som väger över 10 kg, står kunden för returfraktkostnaden. Detta gäller bl.a. större pooler, spabad, badflottar, SUP-brädor och en del gummibåtar. Vid retur av tunga varor förbehåller vi oss rätten till att debitera kunden för kostnaderna som uppkommit vid leverans, enligt gällande avtal med transportören.

Reklamation och felaktig leverans

Beställningen bör granskas av kunden då den levererats för att säkerställa att förpackningen innehåller alla varor och att de är i gott skick. Reklamationsrätten täcker varor som är felaktiga enligt gällande konsumentskyddslagstiftning. Ifall kunden upptäcker ett fel, bör kunden meddela Toyboxshop kundtjänst om detta.

Garanti

Alla Toyboxshop varor är försedda med en produktgaranti. Vissa produkter har även bytesgaranti, tillverkarens garanti samt en allmän bruksgaranti. Garantin täcker produktens material- och tillverkningsfel. Garantin är i kraft även efter kundens 14 dagars returneringsrätt, ifall produkten är bristfällig och bristen inte är självorsakad. Reparation eller byte av produkt förlänger inte produktens ursprungliga garanti. Vid alla returneringar gjorda 14 dagar efter köp, ber vi kunden vänligen vara i kontakt med Toyboxshop kundtjänst kundservice(at)toyboxshop.se 

Bytesgaranti, bruksgaranti: 

  1. Ifall du använt produkten varsamt och upptäcker något fel; kontakta Toyboxshop kundtjänst: kundservice(at)toyboxshop.se
  2. Vid kontakt per e-mail, bifoga dina kontaktuppgifter samt kvitto eller beställningsinformation. Som registrerad kund på Toyboxshop, kan du skriva ut din beställningsinformation genom att logga in på vår webbsida.
  3. Alla reklamationer och returer behandlas individuellt. Vi ger dig ytterligare anvisningar per e-post: kundservice(at)toyboxshop.se
  4. För produkter med bytesgaranti, levererar Toyboxshop en ny produkt, ifall produkten finns i lager.
  5. Vi granskar produkterna och de anmälda bristerna. Vi levererar en reparerad eller en ny fungerande produkt utan extra kostnad.
  6. Ifall det inte är möjligt att reparera eller byta ut produkten, fås en återbetalning.
  7. Ifall produkten inte är bristfällig, eller om den gått sönder på grund av felaktig användning, tar vi kontakt med personen som gjort anmälan. Produkten sänds i dessa fall tillbaka till kunden, ifall så önskas; möjliga extra kostnader som tillkommer kan begäras av kunden.

Bestway utger två års garanti för en del av deras produkter, bl.a. spabad, sup-brädor och ovanmarkspooler. För dessa varor gäller tillverkarens garanti. Kontakta oss på kundservice(at)toyboxshop.se för reklamationsanvisningar.

Personuppgiftshantering 

Vi behandlar din kundinformation konfidentiellt. Information om Toyboxshop behandling av personuppgifter finns i Toyboxshop Integritetspolicy. Kunder under 16 år kan inte genomföra köp i webbshopen, vi samlar således inte in kundinformation av kunder under 16 års ålder. 

Cookies

Ett annat sätt för att förbättra din kundupplevelse på www.toyboxshop.se är användandet av cookies (små textfiler som sparas i din webbläsare). Cookies används för att förbättra din upplevelse och våra tjänster genom ökad funktionalitet på webbsidan. Med hjälp av den insamlade informationen kan vi t.ex. erbjuda dig erbjudanden och köpalternativ riktade till just dig. Den insamlade informationen kan inte kopplas direkt till dig utan att du är inloggad på sidan. All information behandlas och förvaras i enlighet med EU:s dataskyddsdirektiv och dataskyddsförordning som trätt i kraft 25.5.2018. I och med detta lagras den personliga information som vi samlar in från dig endast i Europeiska ekonomiska samarbetsområdet ("EEA") och vi kommer att informera dig korrekt om informationen överförs någon annanstans. Vi är även skyldiga att meddela om sekretessbrott. Du kan också välja att inte acceptera cookies. Observera dock att blockering av cookies kan påverka din förmåga att komma åt vår webbplats. Du kan själv kontrollera cookies från dina webbläsarinställningar eller göra din session hemlig.

Trygg betalning 

Betalningar i Toyboxshop onlinebutik görs alltid med en krypterad SSL-anslutning som skyddar internetanslutningen mellan kundens dator och butiken. Oavsett om kunden betalar med Visa, MasterCard eller Visa Electron är köpet alltid säkert. Vår onlinebutik använder internationella verifierade Visa och MasterCard SecureCode autentiseringstjänster för att verifiera korthållaren. Vårt företag har inte tillgång till kundens kortinformation och kortinformationen lagras inte i våra system. Beroende på kortutgivaren kan kunden behöva bankkoder för att bekräfta kortbetalningen. Vid problem, kontakta bankens kundservice.

Vid betalningar online är det en bra idé att se till att internetadressen börjar med “https: //” i adressfältet. Detta innebär att anslutningen är säker. En internetadress som börjar med “Http: //” är inte skyddad.

Dator i gemensamt bruk

Vi rekommenderar att kunden rensar cacheminnet och historiken ifall en gemensam dator använts för betalning online (t.ex. vid bibliotek eller andra offentliga områden). Stäng slutligen webbläsaren.

Force Majeure

Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Detta innebär att Toyboxshop befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal. Vid situationer som dessa kommer Toyboxshop att uppfylla sina skyldigheter i onlinebutiken så snart som möjligt efter att ha kontaktat kunden och bekräftat att kunden fortfarande vill ta emot beställningen.

Lagstiftning och rättstvister

Dessa villkor regleras av Finlands lagar. Parterna ska prioritera en vänlig lösning av tvister angående dessa villkor eller deras tillämpning. Kunden har rätt att hänvisa alla tvister som uppstår till följd av detta avtal till konsumenttviststyrelsen (www.kuluttajariita.fi). Innan hanteringen ska kunden kontakta konsumentrådgivningstjänsten på registerkontoret (www.kuluttajaneuvonta.fi).

Kontaktuppgifter

Kunden uppmanas att vända sig till Toyboxshop kundtjänst vid problem eller frågor gällande onlinebutiken: e-post: kundservice(at)toyboxshop.se. Gällande feedback, önskemål och förbättringsförslag kan kunden även kontakta Toyboxshop genom “Ta kontakt”-blanketten på webbsidan.