Leveranstid 2-4 dagar. Fri frakt vid köp över 1000 kr.

0

Din kundvagn är tom

Returnering av produkt

Toyboxshop:  Returnering av produkt

Alla våra produkter kan returneras inom 14 dagar. Varan bör returneras oanvänd, i gott skick, i sin originalförpackning. Ångerrätten gäller ej för varor med bruten försegling.

För retur av leksaker, pussel och spel tillkommer inte en returfraktkostnad, men fraktkostnaden du betalat vid köptillfället återbetalas ej. För retur av gods som väger över 10 kg, står du som kund för returfraktkostnaden. Detta gäller bl.a. större pooler, spabad, badflottar, SUP-brädor och en del gummibåtar. Vid retur av tunga varor förbehåller vi oss rätten till att debitera kunden för kostnaderna som uppkommit vid leverans, enligt gällande avtal med transportören.

Vänligen meddela oss ditt ordernummer, ditt namn och produkten/produkterna du vill returnera per e-post (kundservice@toyboxshop.se), så ger vi dig mer information om hur du ska returnera varan.

Du får pengarna tillbaka senast 14 dagar efter att vi har mottagit paketet. Återbetalningen sker med det betalningssätt du använt för att köpa produkten. 

Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för godset. Vänligen packa produkterna omsorgsfullt, så att det inte skadas under leveransen. Om produkten efter retur inte är i försäljningsskick och produktens värde därmed sänkts, behåller Toyboxshop rätten att kräva de kostnader som gått i miste. Dessa fall evalueras alltid enskilt. Läs noggrant anvisningarna för retur, som medföljer i beställningen. 

Ifall kunden använt en förmån (till exempel “fri frakt vid köp över 1000 kronor”), och köpesumman efter en delvis returnering av beställningen är under 1000 kronor, behåller vi rätten att behålla summan för förmånen - d.v.s. frakten i detta fall. 

Om Postnords förvaringstid löper ut och kunden inte hämtat ut sin beställning, returneras paketet tillbaka till Toyboxshop automatiskt. I dessa fall har Toyboxshop rätt att debitera kunden för de order- och fraktkostnader som uppkommit.

Som försäljare har även Toyboxshop ansvar för möjliga brister i produkterna. Detta ansvar gäller även efter kundens 14 dagars ångerrätt. Beroende på situation kan du erbjudas en kostnadsfri reparation, en ny produkt eller reducering av originalpriset. Garantin gäller inte om du själv har orsakat skadorna. Du hittar anvisningar för anmälan om defekt produkt samt information om tillverkarens och importörens garanti nedan.

Återbetalning

Produkter som returnerats inom 14 dagar återbetalas vid kreditkortsbetalning tillbaka på kreditkortet, vid andra fall direkt till kundens bankkonto eller genom faktura. Förmåner beaktas och fås baserat på köpesumman. Ifall köpesumman efter retur inte uppnår summan för använd förmån, har kunden inte längre rätt till förmånen. Ifall returen gäller ett paketerbjudande eller en produkt med en gratis present, dras förmånen som ursprungligen använts från återbetalningssumman.

Produktgaranti

En del av våra produkter har bytesgaranti, tillverkarens garanti samt en allmän användningsgaranti. Garantin täcker produktens material- och tillverkningsfel. Garantin är i kraft även efter kundens 14 dagars ångerrätt, ifall produkten är bristfällig och bristen inte är självorsakad. Reparation eller byte av produkt förlänger inte produktens ursprungliga garanti. Vid alla returneringar gjorda 14 dagar efter köp, ber vi kunden vänligen vara i kontakt med Toyboxshop kundtjänst kundservice(at)toyboxshop.se.

Bytesgaranti & Användningsgaranti

  1. Ifall du använt produkten varsamt och upptäcker något fel; kontakta Toyboxshop kundtjänst: kundservice(at)toyboxshop.se.
  2. Vid kontakt per e-mail, bifoga dina kontaktuppgifter samt kvitto eller beställningsinformation. Som registrerad kund på Toyboxshop, kan du skriva ut din beställningsinformation genom att logga in på vår webbsida.
  3. Vi ger dig detaljerad information för returnering av en bristfällig produkt per e-post.
  4. För produkter med garanti, levererar Toyboxshop en ny produkt, ifall produkten finns i lager.
  5. Vi granskar produkterna och de anmälda bristerna. Vi levererar en reparerad eller en ny fungerande produkt utan extra kostnad.
  6. Ifall det inte är möjligt att reparera eller byta ut produkten, fås en återbetalning.
  7. Ifall produkten inte är bristfällig, eller om den gått sönder på grund av felaktig användning, tar vi kontakt med personen som gjort anmälan. Produkten sänds i dessa fall tillbaka till kunden, ifall så önskas; möjliga extra kostnader som tillkommer kan begäras av kunden.